Nakon posjeta naših učenika izvedbi kazališnog komada Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja neponovljivoga autora Ive Brešana u mostarskom HNK u listopadu prošle godine, predstava se ovih dana ponovno izvodi pa je profesorica Renata Čale organizirala odlazak u Malu scenu s pedesetak učenika iz svih razreda Gimnazije zajedno s kolegama Slavenom Žužulom i Josipom Kondža dana 18. travnja 2018. godine.
Na crnohumorističan način Brešan prikazuje seljake iz Dalmatinske zagore tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća koji, radi unaprijeđivanja kulturno-prosvjetiteljskog života seljaka, pokušavaju izvesti Shakespeareovog „Hamleta“, no postupno sami upadaju u klopku sudbina likova koje igraju. Drama napisana davne 1965. godine očito budi pozornost mladih i danas te ne gubi na svojoj aktualnosti u očima i ušima čovjeka 21. stoljeća, budući da se svatko od nas može pronaći u mozaiku šarolikih, ali međusobno ipak sličnih dramskih likova grotesknog Brešanovog Hamleta, koje je izvela izvrsna postava glumaca HNK Mostar. Bukarina narcisoidnost, Jocina revolucionarnost, Anđina okovanost patrijarhalnim uzama te Učiteljeva zarobljenost u „biti ili ne biti“ nepobitno obuzimaju svakog pojedinca u nekom životnom trenutku. Kolorit naroda, „baba“, Vlaja ni danas ne mijenja svoje boje u odnosu na ondašnja vremena – kritizerstvo, moraliziranje, izmanipuliranost, etiketiranost ne posustaju na sceni života. Međutim, u vrtlogu negativnosti koje okružuju čovjeka, ipak se kroz dramu izdiže nepokolebljivost čovjeka u borbi za svoje pod suncem što svjedoči i komentar autora „mostarskog Amleta“ Ivana Lea Leme: „Pokušavamo se kozjim stazama popeti na planinu života. Suzama zalijevamo kamen da iz njega iznikne biljka. Na škrtoj zemlji, kopamo po bitku. Iz vatre nam pucketaju priče, na guvnu nam plešu vile. Jednu stranu planine nazvali smo Istok, a drugu Zapad. Kao čerge, selimo se. I čudimo se, kad tu i tamo, pogledamo kravu u oči pa vidimo Čovjeka“.
Svaki posjet kazalištu obogaćuje čovjekov duh pa smo ponosni što naši profesori materinskog i stranih jezika, koriste svaku prigodu pružiti mogućnost učenicima da okuse miris dasaka koje život znače.