Hrvatski jezik kao školski predmet pruža brojne mogućnosti za izražavanje kreativnosti učenika ako ih se na to potakne. Ovih dana drugaši su obrađivali roman francuskog pisca Françoisa Rabelaisa „Gargantua i Pantagruel“, djelo koje obiluje groteskom i parodijom. Profesorica Hrvatskog jezika Jasminka Petric je, nakon obrađene nastavne jedinice o Rabelaisu i njegovom djelu, dala mogućnost učenicima da za domaći rad opišu jedan dan u školi na satiričan način, kako je i Rabelais u svojoj sagi od pet svezaka opisao doživljaje divova Pantagruela i Gargantue te Pantagruelovog pratitelja Panurgea.
Učenica 2.c odjela Jelena Pavković uspjela je živopisno iznijeti priču o jednom danu u gimnaziji, oponašajući Rabelaisova preuveličavanja, gomilanja, nabrajanja, izokretanja i izobličavanja, zbog čega njen rad neminovno izmamljuje osmijeh na lice čitatelja ali nam i, na duhovit način, daje uvid u doživljaj škole iz učeničke perspektive, pogotovo kad se nađu u izazovima pripremanja i intenzivnijeg učenja kako bi izložili svoje znanje nastavnicima. Predbožićno vrijeme je jedno od stresnijih perioda za gimnazijalce pa je odličan trenutak za pročitati Jelenin rad.
Kako izgleda jedan dan u gimnaziji
Otkad je Matilda pošla u gimnaziju, svi njeni sati bijahu ispunjeni učenjem. Ujutro se budi točno u šest sati i sedamnaest minuta kako bi se spremila, pa zatim ide na autobusnu stanicu čekati bus. Dok čeka bus, ne smije trošiti vrijeme, mora ponoviti svih 59 iznimki za test iz latinskog jezika. U busu pak mora ponoviti svih 786 latinskih poslovica, kao i 789 riječi. Prvi joj je sat Latinski jezik pa pet minuta prije testa Matilda vodi vrlo intelektualan razgovor s prijateljicom o tome kako mrze sve latinsko, a posljednju se minutu prije testa skupa mole Isusu, Allahu, svim grčkim i rimskim bogovima, muzama, Budi i Suđenicama, nadajući se da će Atropos presjeći nit prije početka testa. Razočarane što ih Atropos nije poslušala, Matilda i njena prijateljica ulaze u prostoriju nadajući se da možda test neće biti tako strašan. Dok im profesorica govori kako je važno da ne prepisuju i da budu odgovorni, Matilda već vadi šalabahter i smišlja kako će ipak zaobići profesorkine savjete. No, kada je vidjela test, ugledala je 5 poslovica za koje nikad nije čula, 648 riječi koje joj nisu ni približno poznate, 34 iznimke kojih nema ni u udžbeniku, 78 rečenica za koje nikad ne bi rekla ni da su pisane na latinskom. Pomirena sa sudbinom, Matilda većinu sata pokušava izgledati pametno i ponašati se kao da zna što radi.
Nakon što su te muke završile, kreće sljedeći vrlo važan sat, sat Hrvatskog. Matilda ima vrlo važno usmeno ispitivanje pa ponavlja sve što zna o Michaelu de Rabelaisu, Francoisu Cervantesu, Luisu de Gorgonzoli y Arigatu, Tortili Tassu, Giovanniju Boćanju, Piezzu Korneliju, Francesku Petraci. Nakon što je dobila dva, a doslovno je sve znala, govori prijateljici kako je profesorica bezobrazna i da bolje ona zna nego profesorica. Odlazi na sat Engleskog jezika gdje uči o prezentu simple, prezent perfektu, past perfektu, past simple, would, will, going to, prezent continuous, past continuous, preteritu. Toliko joj je zabavno da će zaspati. Međutim, zvono je trzne, pa dolazi jedina svijetla točka tijekom školskog dana: veliki odmor gdje će pojesti palačinke za koje ne želi znati u kakvim su uvjetima pripremljene. Nakon što odmor završi, ide na sljedeća četiri sata za koje jedva čeka da završe i na kojima mašta o tome kako će spavati kad dođe kući.
Kad napokon dođe kući, umorena jer je upila toliko znanja u toj vrlo važnoj obrazovnoj ustanovi, Matilda odluči da će malo odspavati, najviše jedan sat. Kada se probudila, shvati da je zapravo spavala 2 sata i 39 minuta, što znači da nema mnogo vremena za učenje. Ipak, kako je vrlo samouvjerena da će sve stići naučiti, odlazi pojesti malo kruha, sira, jaja, kobasice, jogurta, keksa, ostataka sirnice kako bi imala energije za učenje. Nakon toliko hrane, zaključi kako bi mogla do 5 sati i 45 minuta gledati mobitel dok joj se hrana malo ne slegne. Dopisuje se i vodi pametne razgovore o važnosti gimnazije s Ivanom, Klarom, Marjanom, Željkom, Lenom, Lanom i Tanjom. Toliko su se unijele u taj važan razgovor da Matilda shvaća da nije ništa uspjela naučiti za sutra. Opet se počne moliti Isusu, Allahu, svim grčkim i rimskim bogovima, muzama, Budi i Suđenicama. Stavlja knjigu iz biologije pod jastuk, nadajući se da će joj vakuola, mitohondrij, bičevi, kloroplasti, stanični mjehurić, jezgra, citoplazma i ostali dijelovi stanice božanskim djelovanjima ući u glavu dok bude spavala.