Svjetski dan filozofije obilježava se svakog trećeg četvrtka u studenome, a manifestaciju je 2002. godine pokrenuo UNESCO-ov Ured za filozofiju. Zamišljeno je da se na ovaj dan pozornost šire javnosti skrene na značaj, integraciju i mjesto filozofije u suvremenom društvu kroz različite radionice, filozofske kružoke i okrugle stolove.
Naša prof. filozofije i logike Sanja Crnogorac Sitarski tim povodom već drugu godinu zaredom organizira Filozofski café. Radi se o obliku filozofske prakse koji omogućuje sudjelovanje u filozofskoj raspravi i onima koji nemaju formalno filozofsko obrazovanje, pod uvjetom da poštuju druge diskutante i pravila rasprave. U raspravi se predlažu teme, predlagači ih obrazlažu, a na kraju svi prisutni izglasaju jednu ili više tema koje smatra vrijednima daljnje raščlambe. Pod vodstvom moderatora, uz dizanje ruke prije javljanja za riječ, raspravlja se o temi koja je dobila najviše glasova.
Kako bismo ambijentalno oživjeli duh filozofije, školske zidove u hodnicima uredili smo brojnim edukativnim plakatima o povijesti, značaju te primjeni filozofije u svakodnevici. Za to su zaslužni maturanti naše škole i članovi sekcija Lokalni razvoj i Likovna. Moramo istaknuti našu Mateu Jukić iz 3.c koja je nacrtala skulpturu Mislilac poznatog francuskog kipara Augustea Rodina. Crtež je izložen na ulaznim vratima Gimnazije.
Navečer se u filozofskom caféu okupila skupina zaljubljenika u filozofiju, 30ak učenika i profesora i, uz kavu, čaj i kekse, započela svoj filozofski sat. Nakon što je moderatorica Sanja Crnogorac Sitarski održala uvodnu riječ, predložene su četiri teme za raspravu:
Izabrana je treća tema pa se, nakon kratkog obrazloženja teme predlagača, pristupilo raspravi. Kroz iznošenje stavova bilo je jasno kako su sve navedene teme zapravo povezane i da smo, svjesno ili nesvjesno, ponajviše opterećeni suvremenim generacijskim jazom i nerazumijevanjem zbog kojeg smo zapravo svi na gubitku. Mladi su neshvaćeni, možda više nego ikad kritizirani, a s druge strane u školi kroz rad s mladima, ne možemo reći da su inertni, nezainteresirani i nemaštoviti. Naprotiv, evidentno su duhom prisutni, aktivni, uključeni, inventivni i svjesni nedostataka modernog doba – spremni su izložiti svoja argumentirana mišljenja i maksimalno se uključiti u aktualna društvena zbivanja. Tu nastupamo mi odrasli, koji se moramo izmiriti s novim stilom života mladih uz postavljanje nužnih, etički prihvatljivih okvira ponašanja. Zaključak rasprave je kako trebamo svi zajedno, u najvećoj mogućoj mjeri, prevladati generacijski jaz, kojeg je uvijek bilo i bit će, a to je moguće samo kroz upornu konstruktivnu komunikaciju i empatiju, što smo kroz ovu večer na neki način i oživjeli na uistinu zanimljivom filozofskom caféu, kako za učenike tako i za njihove profesore.
Svakako planiramo organiziranje sličnih druženja tijekom školske godine jer su nam svima korisna, potiču nas na razmišljanje i učenje, ili, po riječima kineskog filozofa Lao Tsea – UČENJE BEZ RAZMIŠLJANJA JE PRAZNO, A RAZMIŠLJANJE BEZ UČENJA JE OPASNO.